7 סיבות לקחת משכנתא הפוכה

מחשבון משכנתא הפוכה
בדוק את סכום ההלוואה שתקבל במשכנתא הפוכה
גובה הסכום החד-פעמי המקסימלי הינו: 0
מעוניינים במידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית >>
תקציר

לאורך השנים הבנקים מציעים לנו מגוון סוגי הלוואות: הלוואה כנגד חיסכון, הלוואות על ידי הגדלת מסגרת האשראי, הלוואות בתשלום חודשי ללא בטחונות והלוואות דרך כרטיס האשראי המונפק בבנק. לצד כל אלה ישנה הלוואה אחת שמשתלמת יותר מכולן: הלוואה כנגד הנכס הקיים שלכם ללא צורך בתשלום החזר חודשי.

שיטה זו מכונה משכנתא הפוכה. במאמר זה תגלו את היתרונות של השיטה ולמי היא מתאימה.

מהי משכנתא הפוכה?

מה זה משכנתא הפוכה? אם תהיתם במה מדובר, נשמח להסביר בקצרה. משכנתה הפוכה היא פתרון מימון שבמסגרתו אדם מעל גיל שישים יכול לקבל סכום כספי במזומן כנגד הנכס הקיים שלו. לאחר שהלך לעולמו, הנכס שאותו הוא משכן, משמש כערבות להחזר ההלוואה. ניתן למכור את הנכס ולשלם את ההלוואה או להשאיר ליורשים אפשרות לכסות את ההלוואה מכספים שקיבלו בירושה. אם זוג בוחר לקחת הלוואה זו, הוא יידרש להשיבה רק לאחר פטירת שני בני הזוג.  היתרון הגדול של משכנתא הפוכה הוא העובדה שניתן להחזיר את ההלוואה בקצב שלכם, בזמן המתאים עבורכם או לא לשלם תשלום חודשי כלל וליהנות מהכספים עד שהיורשים ישלמו ממכירת הנכס את ההלוואה.

מי נותן משכנתא הפוכה?

רוצים לקבל הלוואה כזו ותוהים מי נותן משכנתא הפוכה ? קיימים גופים פיננסיים המעניקים אפשרות זו. אתם יכולים לפנות לגופים חוץ בנקאיים כמו חברות הביטוח וגופי אשראי פרטיים. בעבר, גם הבנקים היו מציעים את ההלוואה אבל היום היא בעיקר מומרת למסגרת אשראי גבוהה יותר כנגד הנכס.

משכנתא הפוכה – תנאים

תנאי ההלוואה משתנים מגוף פיננסי אחד לאחר אבל ישנם כמה מאפיינים זהים. הראשון הוא האפשרות להחזיר את ההלוואה מוקדם ללא עמלות ולאפשר ליורשים ליהנות מהנכס שברשותכם ללא שעבוד. כמו כן, אתם יכולים למכור את הנכס ולכסות את הלוואה בעצמכם עוד בעודכם בחיים. בנוסף, יש לשלם בתקופת הפירעון את הריבית. חלק מהגופים מאפשרים לשלם את ריבית ההלוואה עוד בעודכם בחיים מדי חודש, וכך הריבית הכוללת על ההלוואה נמוכה יותר.

עד איזה גיל אפשר לקחת משכנתא?

בוודאי אתם תוהים כעת עד איזה גיל אפשר לקחת משכנתא כזו? תשמחו לדעת כי כל אדם מגיל שישים יכול לקבל את המשכנתא. ככל שהוא מבוגר יותר, כך הגופים הפיננסיים יאשרו סכום גבוה יותר. הסכום מבוסס על שיעור של 20 – 55% מערך הבית, בהתאם לגיל של הלווה.

משכנתא הפוכה – הרבה יותר טובה מהלוואה רגילה

בגיל מאוחר מרבית הבנקים לא יאשרו הלוואה גדולה ללא משכון של הנכס, משום שההכנסה ממשכורת עשויה להפסק בעת הפרישה. לכן, משכנתא הפוכה – משכנתא פנסיונית יכולה להיות אפשרות מימון משתלמת וקלה לאישור, תוך אפשרות להשתמש בכספים לכל מטרה. אתם יכולים לרכוש בהם רכב חדש, לשלם הלוואות יקרות יותר או להשתמש בסכום כהון עצמי לרכישה של נכס נוסף לילדים.

משכנתא הפוכה ריבית

השאלה הנשאלת בלקיחת ההלוואה היא מהי הריבית שידרוש הגוף הפיננסי בכל שנה? אם תחפשו בגוגל ריבית משכנתא הפוכה תגלו כי אין תשובה חד־משמעית לשאלה זו. חשוב לזכור כי הדבר תלוי בסכום ההלוואה והיחס בין הביטחונות (הנכס) לתשלום. כמו כן, אם לא משלמים את הריבית לאורך חיי ההלוואה, הסכום יהיה גבוה יותר משום שהריבית שמצטברת לאורך השנים תהיה מעט גבוהה יותר. הריבית השנתית במסלול "לא משלם" היא 5.3%, ובמסלול משלם ריבית נמוכה יותר.

מחשבון משכנתא הפוכה

אם מעניין אתכם כמה עולה לקבל הלוואה כזו, תשמחו לדעת כי קיים מחשבון משכנתא הפוכה. כל שעליכם לעשות הוא לחפש משכנתא הפוכה מחשבון במנועי החיפוש ולחפש יועץ משכנתא מומלץ, ותוכלו להגיע לדף מקוון שמחשב עבורכם כמה תצטרכו להחזיר אם תיקחו את ההלוואה לעשר שנים, עשרים שנה או יותר.

לסיכום, משכנתא הפוכה – משכנתא פנסיונית כוללת יתרונות רבים, ניתן לקבל סכום מזומן בלי לחשוב על החזרים חודשיים וכך לחיות ברווחה כעת בלי מכור או לאבד את הבית שלכם. בתום התקופה אינכם משאירים חוב ליורשים, משום שניתן לממש את הנכס ולהשיב את המשכנתא.

אנבר משכנתאות, הלוואות, ביטוח – לא רק חוסכים כסף. משיגים אותו!

שתפו את המאמר
ייעוץ וטיפול במשכנתא הפוכה ללא עלות!
מסלול ייחודי של קצבה חודשית במשכנתא הפוכה: מהיום לא חייבים למשוך סכומים גבוהים בתחילת התקופה וניתן לקבל "משכורת חודשית"
לפרטים נוספים >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ