איך מקבלים משכנתא ללא הון עצמי?

מחשבון משכנתא הפוכה
בדוק את סכום ההלוואה שתקבל במשכנתא הפוכה
גובה הסכום החד-פעמי המקסימלי הינו: 0
מעוניינים במידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית >>
תקציר

לא מעט אנו נתקלים בשאלה – איך מקבלים משכנתא ללא הון עצמי? בחברה המערבית של ימינו, אחד העוגנים החזקים ביותר שאדם יכול לייצר לעצמו הוא קורת גג קבועה שהיא רכושו. הנחת שנובעת מעצם הידיעה שתמיד יהיה לך נכס משלך, מחסה מהגשם ומהחום הם גובלים בביטחונות שהולכים אחורה עוד לתקופה הפרה – היסטורית. כיום קשה מאוד להמציא הון עצמי מספק כדי לרכוש נכס בפעימה אחת. ולא מעט פעמים אין מספיק הון עצמי כדי לקבל משכנתא בתנאים טובים. אז איך בכל זאת עושים זאת?

להתחיל מהיסודות – איך מקבלים משכנתא ללא הון עצמי?

אם מתחילים בתהליכי בירור על קבלת משכנתא ללא הון עצמי, צריך לבצע בדק בית. אם אדם נמצא בנקודה מחשבתית שהוא רוצה לקנות דירה אך לא הצליח להעמיד מספיק הון עצמי, ככל הנראה הוא לא התנהל נכון עם הכסף שלו או שהכסף השוקע בהשכלה, ועד שהגיע אדם למעמד של משרה עם שכר מתגמל, שוק הדירות התייקר.

לכן, בכדי להתכונן לצעד שבו אדם יבקש משכנתא ללא הון עצמי, יהיה עליו לייצר מנגנון הכנסה מתגמל ויציב. למשל, אם תבררו על משכנתא לזוגות צעירים ללא הון עצמי, תצטרכו להיות מוכנים עם הכנסה יציבה. הנחת היסוד היא שבנק דורש שיהיה הון של לפחות 25% מסך ערך הדירה.

מה האפשרויות לקבלת משכנתא ללא הון עצמי?

1. הלוואה מהמשפחה – אם מדובר בזוג צעיר, ללא הון עצמי, ככל הנראה להורים יהיה סכום כסף שיוכלו להעביר אליכם בכדי לסייע. הזוגות הצעירים של היום הם המשך לדור הורים שגדל על הצורך הבלתי נשלט לייצר לילדיו רשת ביטחון. הלוואה ממעגל המשפחה הקרוב תהיה הרבה יותר נעימה ומתונה עם תנאי החזרת הסכום ותוכל לתת לאדם או לזוג דחיפה בכיוון הנכון.
2. הלוואה משלימה – ניתן לקחת הלוואה לכל מטרה, בהנחה ויש לפרט סכומי כסף קיימים בקרנות חיסכון שונות כמו פנסיה וגמל. לרוב, תאושר הלוואה בסך עד כ- 30% מסך קרן הפנסיה לא כולל הפיצויים.
3. קניית דירה במחיר למשתכן – ניתן להגיע לעד כ- 90% מימון מהבנק. דירה במחיר למשתכן תהיה זולה משאר הדירות בשוק ב- 20% בממוצע. לכן, על הפרט או זוג להשלים רק כ- 10% מסך סכום הדירה.

כמה דגשים חשובים!

משכנתא בלי הון עצמי היא דבר בר השגה, אם משתמשים בפתרונות יצירתיים. ניתן לרכוש דירה זולה בפריפריה, לקבל משכנתא של 75%, ובהמשך בסוף התשלומים לקבל משכנתא נוספת על דירה נוספת שתרכשו.

ניתן להמציא הון עצמי דרך הלוואות מהמשפחה וחברים. החשוב ביותר הוא לא להיכנס לתחום ההלוואות בשוק האפור. לצערם של הצעירים שקוראים מילים אלו, משכנתא הפוכהמשכנתא פנסיונית עובדת רק לאזרחי הגיל השלישי אשר למעשה מהווה שיעבוד דירה כבטוחה להלוואה.

אולי תוכלו להיעזר בהוריכם במקרה זה. עם אנבר – חברה למשכנתאות, הלוואות וביטוח תוכל לעזור לכם לסלול את הדרך שלכם לבעלות על נכס. אין תשובה פשוטה ל"איך לקבל משכנתא בלי הון עצמי".

שתפו את המאמר
ייעוץ וטיפול במשכנתא הפוכה ללא עלות!
מסלול ייחודי של קצבה חודשית במשכנתא הפוכה: מהיום לא חייבים למשוך סכומים גבוהים בתחילת התקופה וניתן לקבל "משכורת חודשית"
לפרטים נוספים >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ