הלוואה כנגד נכס קיים – משכנתא לסגירת חובות

מחשבון משכנתא הפוכה
בדוק את סכום ההלוואה שתקבל במשכנתא הפוכה
גובה הסכום החד-פעמי המקסימלי הינו: 0
מעוניינים במידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית >>
תקציר

אם יש משהו שאנחנו יודעים היום, לאחר שכולנו חווינו את המשבר הכלכלי שלאור משבר הקורונה בשנים 2020 ו- 2021 הוא שהחיים שלנו הם נזילים. קשה להגיד מה יביא המחר ולעיתים, מה שאנחנו לא מדמיינים שיקרה, אכן מתרחש.

המשבר הכלכלי של 2020 -2021 מביא משפחות רבות בישראל לשאול על הלוואה כנגד נכס קיים – משכנתא לסגירת חובות. שכן הליך כזה, בו לוקחים הלוואה כנגד שיעבוד נכס קיים , כלומר, משכנתא בניגוד להלוואה רגילה, יכול להיות ההליך המשתלם יותר בסופו של דבר מה שיביא לצמצום חובות גדולים לאורך זמן ויאפשר למשפחות רבות בישראל להרים את הראש מעל המים.

היום, במאמר הבא נדבר על הלוואה כנגד נכס קיים. על היתרונות של משכנתא לסגירת חובות לעומת הלוואות במסלולים אחרים. למה צריך להיעזר באיש מקצוע, יועץ משכנתאות מומחה, איך כל זה קשור לתהליך של מחזור משכנתא ומדוע כדאי להיעזר במחשבון משכנתא פשוט. כל המידע נמצא כאן במאמר הבא.

מה היתרון של משכנתא לסגירת חובות אל מול הלוואה רגילה

בעבר, מי שהיו לו חובות נדרש להחזיר את כל הכסף אותו היה חייב עד שלא נשאר לו דבר. בסופו של דבר, אם לא היה לו מה למכור, אותו האיש נאלץ למכור את עצמו ולהפוך לעבד עד שיחזיר את החוב. היום, אנחנו חיים בעולם מערבי שמתנהל על פי חוקים שונים לחלוטין.
היום, קיימים מנגנונים פיננסיים שונים שמאפשרים לאנשים להחזיר את החובות שלהם.

משפחות רבות בישראל נאבקות עם העול הכלכלי של החיים במדינה לא זולה במיוחד. משבר הקורונה הביא משפחות רבות יותר לדשדוש כלכלי, מה שמחייב אותן למצוא פתרונות.

משכנתא חוץ בנקאית לסגירת חובות היא פתרון אפשרי עבור מי שיש להם נכס קיים והם רוצים לקחת הלוואה בתנאים נוחים יותר לאורך זמן. הלוואה רגילה זו הלוואה אותה ניתן לקחת עד גובה מסוים שאותה יש להחזיר תוך זמן קצוב.

הסיבה לכך היא שהבנקים והמוסדות הפיננסים השונים לא אוהבים להישאר באפלה. הם מעדיפים לתת לכם הלוואה לתקופה קצובה בגובה נמוך יחסית כדי להיות בטוחים שהכסף אכן יחזור בתוספת ריבית.

לעומת זאת, במקרה של הלוואה כנגד נכס קיים הבנק מקבל עירבון שמאפשר לו לתת הלוואה גדולה יותר למשך זמן ארוך יותר, מה שנקרא ' משכנתא לכל מטרה , שכן הבנק יודע שאם לא תעמדו בתשלומים, בסופו של דבר יש לו בטוחה, הנכס.

האם גובה אותה משכנתא לסגירת חובות יהיה תמיד אותו הדבר?

התשובה לכך היא 'לא', כמובן. כמו שלא כל אחד יקבל החזר חודשי משכנתא דומה, שכן יש השפעה לגובה הסכום אותו הביאו הלווים מהבית וכדומה, כך גם במקרה הזה. שווי הנכס וכושר ההשתכרות של הלווים הם שיקבעו בסופו של דבר מה גובה ההלוואה ואותה ניתן יהיה לקבל ותנאי המשכנתא.

האם התהליך הוא תהליך מומלץ?

כל יועץ משכנתא יגיד משהו אחר בהתאם למצב הכלכלי ולנתונים אותם יציגו הלקוחות שלו. לעיתים, יועץ משכנתא ימליץ על השהיה של התהליך, להחזיק חזק ולראות איך השוק משתנה ומאפשר חיסכון מחודש של כסף או לעיתים מחזור משכנתא, שיקל על המשפחה שנקלעה שמשבר ויוציא אותה מהמצב כאשר זו לא איבדה את הנכס שברשותה.

לעיתים, אין ברירה. לעיתים יועץ משכנתא לא יכול שלא להמליץ על המהלך הזה מתוך ההיכרות שלו עם המצב הכלכלי שלכם והצרכים הייחודיים שלכם בתור משפחה.

כך או אחרת ההמלצה היא, כמו במקרים אחרים שקשורים להתנהלות כלכלית מול המשכנתא, לא לוותר על יעוץ של איש מקצוע, יועץ משכנתא אמיר נוה יעזור לכם לבחור נכון. כמו כן, אם אתם בגיל 55 ומעלה, כדאי לקרוא על משכנתא הפוכה.

שתפו את המאמר
ייעוץ וטיפול במשכנתא הפוכה ללא עלות!
מסלול ייחודי של קצבה חודשית במשכנתא הפוכה: מהיום לא חייבים למשוך סכומים גבוהים בתחילת התקופה וניתן לקבל "משכורת חודשית"
לפרטים נוספים >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ