הלוואה למבוגרים מעל גיל 60

מחשבון משכנתא הפוכה
בדוק את סכום ההלוואה שתקבל במשכנתא הפוכה
גובה הסכום החד-פעמי המקסימלי הינו: 0
מעוניינים במידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית >>
תקציר

גיל שישים בעבר היה סמל סטטוס המעיד על חיים שמתקרבים לקיצם. גיל שישים נחשב בעבר לגיל מבוגר, כזה שלא מביא איתו בשורה גדולה, תחושה של התחדשות ושינוי. אבל מה שבעבר נחשב למבוגר, היום הוא כבר ממש לא כזה. עולם הרפואה התקדם כמו גם הידע שלנו על אורח חיים בריא שמביא גם כן לאיכות חיים גבוהה יותר לאורך זמן רב. כך שאם בעבר הלוואה למבוגרים מעל גיל 60 הייתה משהו שרבים היו צוחקים עליו, היום אנחנו מדברים על תופעה לגיטימית וכמעט מחויבת המציאות.

הלוואה למבוגרים מעל גיל 60 היא אולי משהו שרבים היו שמחים לקחת. בין אם זה כדי לשמור על אורח חיים ברמה גבוהה, להגן על הילדים ולאפשר להם להגיע למה שנקרא הון עצמי עבור נטילת משכנתא או סתם עבור השקעה בתחומים אחרים.

אלא שאמנם הלוואה למבוגרים מעל גיל 60 היא משהו שרבים היו שמחים בו, אבל לא מדובר על מה שהבנקים נותנים בקלות רבה כל כך, לאור העובדה שמדובר בסוג של משכנתא ללא הון עצמי.

לא מעט אנו נתקלים בשאלה מטעם לקוחות – עד איזה גיל אפשר לקחת משכנתא? הלוואה למבוגרים מעל גיל 60 היא סיכון משמעותי עבור הבנק. הרי הבנק לא נותן מתנות חינם. המטרה של הבנק היא לתת הלוואה, סכום כסף עבור מטרות שונות ולראות כיצד לאורך שנים הכסף חוזר בתוספת ריבית.

במקרה של הלוואה למבוגרים מעל גיל 60 אנחנו עדים פעמים רבות להסתייגות של הבנק. זאת בעיקר משום שמדובר על מה שיש בו סיכון משמעותי. אנשים שעברו את גיל 60 לא עובדים כמו בעבר ויכול להיות שהם לא יחזירו את הכסף .

בדיוק לשם כך נועדה מה שאנו קוראים לה משכנתא הפוכה אם אתם רוצים לשמוע עוד על התופעה, המשיכו לקרוא.

מה זו משכנתא הפוכה ואיך היא יכולה להפוך להלוואה למבוגרים מעל גיל 60?

משכנתא הפוכה זה הלוואה על חשבון נכס תהליך בו ממשכנים נכס בתמורה להלוואה אותה מקבלים מהבנק. גובה ההלוואה נגזר מערך הנכס ומגיל הלווים. בגיל שישים פלוס אנחנו מדברים על משכנתא פנסיונית או משכנתא הפוכה בשיעור של עד 25% משווי הנכס.

בגילאים מבוגרים יותר האחוזים עולים, בגיל תשעים לדוגמא, אנחנו מדברים על מתן הלוואה שיכול להגיע עד גובה של 55% משווי הנכס.

משכנתא הפוכה היא דבר מעולה עבור מי שמחפשים כסף זמין לאחר גיל שישים שכן אנחנו מדברים על מסלול בו אתם לא נדרשים לעמוד בהחזר חודשי לבנק, אלא במה שאתם יכולים להחזיר רק בעוד כמה שנים לאחר מכירת הנכס ואפילו לאחר המוות, כאשר היורשים דואגים להחזר ההלוואה מול הבנק.

אתם יכולים לפרוע את ההלוואה, להחזיר משכנתא הפוכה בכל זמן

אל תשכחו כי המאמר שלנו עוסק במתן הלוואה למבוגרים מעל גיל 60 – כמו משכנתא פנסיונית. הלוואה היא תמיד משהו שיש להחזיר בסופו של דבר לבנק. כלומר, לא מדובר בכסף שכאילו 'גדל על העצים'. אנחנו מדברים על סכום כסף שבסופו של יום עתיד להגיע לידיו של הבנק.

לבנק לא משנה איך הוא יקבל את סכום הכסף הזה. כלומר, כאשר אתם לוקחים משכנתא פנסיונית או משכנתא הפוכה, אתם יכולים בהחלט לדאוג לכך שסכום הכסף יחזור לבנק בסופו של דבר וכך להימנע ממכירה של הנכס, זכרו לבדוק את הנושא לעומק ע"י הכלים הקיימים בשוק כגון מחשבון הלוואה לכל מטרה.

כמובן שאתם חייבים לשים לב לכך שהדבר רשום בחוזה עליו אתם חותמים ולכן, אם יורשה לנו, אנחנו מאמינים כי חשוב להתייעץ על החוזה לפני מועד החתימה.

למה יועץ משכנתאות חיוני במקרה של משכנתא הפוכה

לחתום על חוזה מכל סוג, בין אם זה עבור הלוואה למבוגרים מעל גיל 60 ובין אם זה לכל מטרה אחרת, זו חוויה לא פשוטה. האותיות הקטנות עלולות לבלבל כל אחד. ההמלצה שלנו היא לא לעבור את התהליך לבד, אלא להתייעץ עם מי שמבין בתחום ויכול לסייע לכם, אמיר נוה יועץ המשכנתאות פה בשבילכם!

שתפו את המאמר
ייעוץ וטיפול במשכנתא הפוכה ללא עלות!
מסלול ייחודי של קצבה חודשית במשכנתא הפוכה: מהיום לא חייבים למשוך סכומים גבוהים בתחילת התקופה וניתן לקבל "משכורת חודשית"
לפרטים נוספים >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ