יועץ המשכנתא אינו מי שמציג את עצמו איך בודקים מידע לגביו?

תקציר

מי יכול להיות יועץ משכנתאות?

ייעוץ משכנתא הינו מקצוע רציני לכל דבר ואנשים לומדים אותו באופן מסודר ומקצועי. כל אחד יכול ללמוד לימודי משכנתאות, הלמידה עצמה היא לא מורכבת והתאוריה פשוטה יחסית. המקצוע דורש חשיפה אל עולם שלם של מושגים ונתונים סביב עולם המשכנתאות, אבל ככל שלומדים וחוקרים עוד ניתן להתמקצע בקלות, לעסוק במקצוע ולקבל לקוחות. הבעיה העיקרית שעולה מלימודי ייעוץ משכנתאות היא לא הלמידה התאורטית אלא ההתנסות עצמה בשטח.

על מנת לבנות תמהיל שהוא נכון וחסכוני יש לקבל ולעבוד עם לפחות עשר תיקי משכנתאות אשר שונים אחד מהשני. בכדי לקבל ייעוץ משכנתא מקצועי ביותר חשוב ללכת ליועץ משכנתא מומלץ ומקצועי אשר בעל ניסיון בניהול תיקים.

יועץ משכנתאות חיצוני

התחום של יועצי משכנתאות חיצוניים תפס תאוצה בשנים האחרונות בעיקר בגלל הצמיחה של ענף הנדל"ן והדיור. יועצי משכנתאות חיצוניים מנהלים משא ומתן בשמו של הלקוח בין הבנקים ועוזרים לו למצוא חבילת מימון בתנאים הטובים ביותר שמתאימה ללקוח. כיום כמעט ואין ביקורת ופיקוח על יועצי משכנתאות חיצוניים.

בעקבות כך מספר בנקים החליטו לצמצמם ולהחמיר את שיתופי הפעולה אל מול יועצי משכנתאות חיצוניים ואמרו כי הדבר נובע בעקבות חיכוכים מול היועצים שנבעו בשל חוסר ניסיון או עוקץ. עם זאת בענף נטען שהבנקים מדכאים את היועצים מאחר והם מסייעים להעלאת התחרות והורדת המחירים בשוק.

האם ייעוץ משכנתאות יכול להיות עוקץ?

כמו בתחומים רבים תמיד יהיה מי שינצל את המעמד ויפגע באזרח התמים. לא פעם עלו בכותרות ידיעות על חברות ביטוח שמציעות ייעוץ משכנתאות. המון אנשים שמגיעים ליעוץ לא מבינים במושגים הבסיסים ויועצי ביטוח יכולים לנצל את העניין ולגרום ללקוחות שלהם לשלם מחירים מוגזמים שלא תואמים את השוק.

חברות יכולות לקחת כסף מהלקוח ללא סיבה מוצדקת, במתן תמהיל לא מותאם ויעיל עבור הלקוח. ישנם סיפורים גם של חברות משכנתא ויועצים אשר אילצו את הלקוחות שלהם לשלם ולאחר שקיבלו מהם את הכסף הם נעלמו לחלוטין.

מה עושים במידה ונעקצתם בידי יועץ משכנתאות?

במידה ואכן אתם חושבים כי נעקצתם על ידי יועץ משכנתאות או חברת ייעוץ משכנתאות, יש לפנות אל חוקר פרטי אשר יעזור לכם לקבל את כל הפרטים אודות החברה שעקצה אתכם.

זה יכול להיות מקרה מאוד מצער, להשקיע את הכסף והזמן שלכם ביועץ משכנתאות ולגלות כי נעקצתם על ידי חבורת אנשים ערמומיים. עם זאת, זה לא אומר שזה אבוד.

משרד חקירות מקצועי ואמין יעזור לכם לקבל את הכסף שהשקעתם בחזרה ובנוסף ידאג כי אותו אדם או חברה לא יקבלו עוד לקוחות נוספים. חוקר פרטי יוכל לגשת ללקוחות קודמים של יועץ המשכנתאות העוקץ וליצור עמם קשר על מנת לבחון האם הם חוו אותו דבר.

שתפו את המאמר
תקציר
אמיר נוה
אמיר נוה

יועץ משכנתאות וסוכן ביטוח בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום

לייעוץ ללא עלות >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ