יועץ משכנתא מומלץ

תקציר

ב- 5 השנים האחרונות חלה עלייה בתחום הנדל"ן. מעבר למשבר הקורונה, ישנה עלייה מגמתית במחירי שכר הדירה בערים הגדולות כמו באר שבע ותל אביב. חוסר איזון זה נובע מכך שאנשים קנו נכסים להשכרה, ועליית המחיר באה בעקבות הצורך לעמוד במחירי השוק ובכדי למהר ולהחזיר את ההשקעה. יועץ משכנתא יסייע לכם לבנות מסלול השקעה מסודר מבלי שתצטרכו לשנות את מחיר השכירות ולייצר אי סדר.

תמהיל משכנתא מומלץ – בואו נדבר רגע במושגים:

  1. תמהיל משכנתא הוא ממה תהיה מורכבת המשכנתא שלכן: מסלולי הלוואה, ריביות, החזר חודשי, משך זמן התשלומים ואחוז הון עצמי.
  2. ריבית היא כמה אחוזים מתווספים על כל תשלום בהתאם למסלול הלוואה. בהתאם לשינויים בשוק המשכנתאות והתחרות הגוברת בשוק הנ"ל, הנתונים משתנים משנה לשנה ולעיתים גם מחודש לחודש.
  3. ריבית פריים היא הריבית המרכזית של בנק ישראל, שאנו משלמים במסלולי השקעה שונים בבנקים.

למעשה, מסלולי סוגי משכנתא הם כמו השקעות בבורסה. ניתן להיצמד למסלול סולידי, מסלול בסיכון נמוך ומסלול בסיכון גבוהה. תמהיל המשכנתא המומלץ משתנה בהתאם לדרך בה הבנק מגדיר את רמת הסיכון של מבקשי המשכנתא. לכן, רצוי לשלב בין הסיכונים וליצור מאזן תשלום.

משכנתא חוץ בנקאית ללא הון עצמי

משכנתא ללא הון עצמי קשה מאוד להשגה דרך הבנק. הבנק נדרש לפי הנחיות בנק ישראל לדרוש 25% הון עצמי מינימלי לפני שהוא משלים 75% או פחות לפי ההון שהצגתם בפניו. כדי שתצליחו לקחת משכנתא ללא הון עצמי מול הבנק, הבנק צריך להעלים עין מחוסרים או מקורות הון עצמי מפוקפקים, או שאתם צריכים להעלים את זה מידיעת הבנק.

ומה עם נכסים קיימים?

משכנתא פנסיונית – אם ברצונכם לקחת משכנתא על נכס קיים, עליכם לשלם קודם לכן את כל תשלומי המשכנתא על אותו הנכס – אם לקחתם משכנתא על דירה קיימת, אתם הבעלים הבלעדיים שלה, אחרי כל תשלומי המשכנתא וההסגרות מול הבנק. משמע – משכנתא על נכס קיים נועדה לעזור לבעלי דירה ברכישת נכס חדש. בכדי לעשות סדר בכל אלו – פנו ליועץ פרטי למשכנתא.

שתפו את המאמר
תקציר
אמיר נוה
אמיר נוה

יועץ משכנתאות וסוכן ביטוח בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום

לייעוץ ללא עלות >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ