כמה משכנתא אפשר לקבל

מחשבון משכנתא הפוכה
בדוק את סכום ההלוואה שתקבל במשכנתא הפוכה
גובה הסכום החד-פעמי המקסימלי הינו: 0
מעוניינים במידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית >>
תקציר

משבר הקורונה הפך את היוצרות הכלכליות. זוגות שחישבו את עתידם והחלו לבנות משפחה, לקחו משכנתא במסלול שתאם את עבדותם. המגפה שינתה לנו את סדרי העדיפויות ואת מקומות העבודה. בעקבות כל אלו וסיבות רבות אחרות, עולות אותן התהיות כמו "כמה משכנתא אוכל לקבל" או "האם זה הזמן לקנות נכס?" רק ברוח התקופה. בואו נעשה סדר.

מה זה בכלל משכנתא?

משכנתא היא הלוואה גדולה מהבנק שייעודה הוא לרכישת נדל"ן בלבד. סכום ממוצע להלוואה זו מתחיל ב- 500,000 ₪. גודל ההלוואה משתנה בהתאם להון העצמי שאתם מוכנים ויכולים לשלם. אם רצה הלווה לקבל משכנתא ללא נכסים כספיים רבים, עליו להציג לפחות 25% מערך הנדל"ן והבנק ישלים את ההלוואה. טווח ההלוואה של הבנק ינוע בין 75 ו- 25% משווי הנכס.

תנאים לקבלת משכנתא

השאלה כמה משכנתא אני יכול לקבל / כמה הון עצמי צריך בשביל משכנתא? עומדת לקבל תשובה מורכבת. כמו כל דבר בחיים, בכדי לקבל מסלול משכנתא צריך לעמוד בתנאי סף מאוד ברורים.

השאלה הנשאלת ביותר היא כמה מחזירים על משכנתא של מיליון

  • תנאים לקבלת משכנתא לדירה ראשונה: הון עצמי לרכישת דירה של לפחות 25%.

איך מקבלים משכנתא ללא הון עצמי?

כמו רבים אנו נתקלים לא מעט בשאלה – איך מקבלים משכנתא ללא הון עצמי? אם ברצונכם לקבל משכנתא ללא נכסים כספיים רבים, יהיה עלייכם להציג לבנק לפחות 25% מערכה.

אז למעשה כמה משכנתא אפשר לקחת? כאשר מדובר בדירה ראשונה, הבנק יממן של עד כ- 75% מערך הדירה.

במידה ומדובר בשיפור מצב דיור קיים – שיפוץ הדירה, הרחבת הנכס וכדומה, הבנק יממן עד כ- 70% מערכה, אך זה מותנה בהתחייבות מכירה תוך 18 חודשים.

במצב של דירה להשקעה – כאשר בידכם דירה אחת, ואתם רוצים לקנות דירה נוספת להשקעה, הבנק יתייחס אליכם כמשקיעים ותוכלו לקבל עד כ- 50% מערך הדירה.

מה זה משכנתא הפוכה?

עבור משכנתא הפוכה או בשמה השני משכנתא פנסיונית התנאים אחרים לגמרי ממה שאתם מכירים. ראשית כל, היא מיועדת לגילאי 60 ומעלה. למעשה, מדובר בשעבוד הנכס לחברת ביטוח לטובת הלוואה.

בניגוד למשכנתא רגילה, הפוכה היא הלוואה לכל מטרה, המיועדת לבני 60 ומעלה שכבר יש בבעלותם נכס והיא ניתנת על חשבון שיעבוד דירה כבטוחה להלוואה.

למעשה, החזר ההלוואה על משכנתא הפוכה מתבצע לאחר פטירת הלווה האחרון או במעמד מכירת הבית המדובר.

לפני סיום

משכנתא יכולה להיות נושא מאוד מבלבל. חשוב להתייעץ עם מביני עניין ומנוסים בתחום ולחשב מחשבון מחזור משכנתא, לכו תדעו אולי נמצא עבורכם מקום לחיסכון בתשלום החודשי.

פה תמיד בשבילכם אנבר – אמיר נוה סוכן ביטוח למשכנתאות, הלוואות וביטוח.

שתפו את המאמר
ייעוץ וטיפול במשכנתא הפוכה ללא עלות!
מסלול ייחודי של קצבה חודשית במשכנתא הפוכה: מהיום לא חייבים למשוך סכומים גבוהים בתחילת התקופה וניתן לקבל "משכורת חודשית"
לפרטים נוספים >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ