כמה עולה ייעוץ משכנתא?

תקציר

שנת 2020 הייתה יריית הפתיחה המסורבלת ביותר שיכלו תושבי העולם לבקש לעשור החדש. מגפת הקורונה שינתה לנו את תפיסת העולם, החשיבה הכלכלית ואת סדרי העדיפויות שלנו. הבנה שהתקבלה בישראל עוד בעשור הקודם ומתחדדת עד היום היא שקשה לקנות דירה, גם לאלו שעובדים קשה. בתהליך הרכישה, ישנה נטייה לחשוב שאפשר לבד.

מעטים יודעים שמחירה של טעות אחת יכול לעלות בטווח הארוך כסף רב ויכול להימנע לגמרי בעזרת יועץ משכנתא. אז איך נמנעים מזה? כמה עולה ייעוץ משכנתא? האם השירות זול יותר ממחירה של טעות אחת?

כמה עולה ייעוץ משכנתא?

כמה עולה ייעוץ משכנתא? מחיר הייעוץ יכול לנוע בטוח המחירים של אלפי שקלים בודדים ומעלה מחיר הייעוץ משתנה בהתאם למספר גורמים:
• משך השירות – ככל שיועץ משכנתא יקדיש יותר זמן לטיפול בתיק שלכם המחיר יעלה. משך הטיפול לא נקבע על ידיכם או על ידי היועץ עצמו, אלא בהתאם לתהליך ומשך הזמן שצרך להקדיש לתיק שלכם כדי להשיג לכם תנאים טובים.
• ותק – שם המשחק בתחומים רבים.

ידע הוא כסף וכוח. ככל שתקבלו ייעוץ משכנתא מגורם שמתנהל בתחום זמן רב יותר, כך ייגבה מכם יותר כסף מאשר מגורם זוטר. בסופו של יום זה שווה את ההשקעה, כי ידע בהתנהלות מול בנקים הוא יקר מפז.

• ייעוץ משכנתא פרטי – למעשה, ייעוץ פרטי בנושא זה הוא כאשר פונים לחברה חיצונית מהבנק. עלות הייעוץ כדאי שתסוכם מוקדם ככל הניתן, ולאחר בחינה ראשונית של מורכבות התיק, לעיתים אף ניתן לשקול מיחזור משכנתא לאחר בחינה של מחשבון מיחזור משכנתא.

איך מתחילים?

כשקונים נכס נדל"ן, קודם כל בודקים כמה אחוזים מסך מחיר הנכס יש ברשותנו בנזילות מיידית. לאחר מכן, יש לחשב כמה אפשר לשלם בחזרה על משכנתא בהחזר חודשי. כאשר יש את נתוני הבסיס, ניתן לפנות לחברת ייעוץ משכנתא. ביחד עם יועץ בחברה, תתחילו לבנות את תמהיל המשכנתא שלכם.

התמהיל הוא למעשה תכנון מלא של לקיחת הלוואת המשכנתא, החל מסכום השקעה ראשוני, החזר חודשי, מסלולים שונים וריביות או לחלופין מסלול משכנתא הפוכה אשר מהווה אופציה לנושא משכנתא ללא הון עצמי.

ישנן מס חברות אשר ניתן להשיג מהן מסלול זה ובהן: משכנתא הפוכה כלל, משכנתא הפוכה בנק טפחות, איילון משכנתא הפוכה, משכנתא הפוכה הראל.
לגביי משכנתא הפוכה מגדל, אין שירות מסוג זה בימים אלו עדיין.

מה קורה בשוק המשכנתא?

לרוב, חברות ייעוץ משכנתא ייגבו על פגישת ייעוץ ראשונית לכלל סוגי משכנתאות לא פחות מ- 500 ₪, אך באנבר – חברה למשכנתאות, הלוואת וביטוח, שבראשה עומד אמיר נוה, לא פועלים כך. בפנייתכם הראשונה לחברה, תקבלו ייעוץ משכנתא חינם. אם ראיתם לנכון להתקדם עם החברה, תשלמו מחיר העומד בטווח המחירים אך תמורת הייעוץ המקצועי ביותר שיש.

ציידה לדרך – עולם המשכנתא

לקחת משכנתא היא השקעה נוספת כאשר קונים בית או דירה. מדובר בהחלטה שתקל עלייכם כלכלית בטווח הארוך, ותמנע מכם טעויות כלכליות בתהליך. חברת אנבר מכילה בתוכה מעל ל- 25 שנות ניסיון בתחום, וכמו ושאמרנו בהתחלה – ותק שווה יותר.

שתפו את המאמר
תקציר
אמיר נוה
אמיר נוה

יועץ משכנתאות וסוכן ביטוח בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום

לייעוץ ללא עלות >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ