פרידה של בני זוג – מה קורה עם נכסי הנדל"ן שלהם? חשוב ייעוץ אסטרטגי בנושא!

תקציר

תהליכי גירושין או פרידה, אם זה בעקבות בגידות או סיבות אחרות, הם תהליכים מאוד לא נעימים שכולים לגרום לרגשות ולתחושות עוינות להתעצם. אחד המאבקים העיקריים בין זוג אשר נמצאים בהליך של גירושין או פרידה הם הנכס הנדל"ן המשותף שלהם.

הקרב על החלוקה יכול להיות מאוד לא נעים בעיקר בעקבות העובדה שדירת מגורים היא הנכס העיקרי ובעל הערך הגבוהה ביותר אשר נמצא בעתודה כלכלית של נכסי משפחה. בפיסיקת בתי המפשט היא מוגדרת בתור "גולת הכותרת" של הנכסים בתא המשפחתי.

מי בעל הנכס?

פסיקות בית הדין עסקו הרבה בשאלה של חלוקת דירת מגורים משותפת. הגישה היא ליברלית ומכירה באפשרות של בן הזוג, אשר הדירה לא רשומה על שמו, לקבל את הזכויות כדירת מגורים משותפת וזאת בעצם חיים המשותפים בדירה, השקעה בה ושמירה על תקינותה.

לעיתים גם בני הזוג רוכשים דירת מגורים יחד ורושמים אותה בחלקים שווים כבעלות משותפת גם במקרים בהם הכסף שולם על ידי אחד מבני הזוג ולא משניהם או במקרה שבו אחד מבני הזוג השקיע יותר מבן הזוג השני.

בפסקי דין רבים נפסק כי אין חשיבות בעל ערך ממשי להשקעה עודפת של צד אחד בעת מימון הרגישה ועצם הרישום של הדירה כנכס משותף הוא הקובע בעת המכירה של הדירה וזאת בעקבות הכוונה ההתחלתית לרצון המשותף של בני הזוג לחלוקת הזכויות ביניהם באופן שוויוני.

הראייה כלפי הנכס היא למעשה כמתנה אשר התקבלה על ידי אחד מבני הזוג ולא ניתן לחזור בעצמו רק בעקבות משבר בחיי הזוגיות.

חלוקה ופירוק הנכס

למרות פסיקת הדין והראייה השוויונית, נוצרים סכסוכים רבים בין בני הזוג שיכולים להוביל להתעסקויות ארוכות שנים סביב הנכס המשותף. בייחוד אם מדובר בזוג בעלי דרכונים זרים פנייה אל חברות ייעוץ אסטרטגי בינלאומיות יכול לעזור ליישר את ההדורים בין בני הזוג ולמצוא את הסידור האידאלי ביותר לשניהם. שימוש בשירותים של ייעוץ אסטרטגי, יאפשר גישור מסוים בין בני הזוג בכל הנוגע לחלוקת הנכסים.

במקרה בו בני הזוג אינם מצליחים להגיע להסכמה בנושא של חלוקת הרכוש, טרם הגעה לתביעה לחלוקת רכוש בבית המשפט לענייני משפחה או תביעה לבית הדין הרבני, ייעוץ אסטרטגי יוכל לעזור לכם.

זכרו כי פנייה לבתי משפט יכולים להשאיר טעם מר מאוד מחוויית הפרידה שגם ככה קשה לכל אחד מבני הזוג ועל אחת כמה וכמה עבור הילדים ובני המשפחה. בכדי להימנע מסכסוכים וחיכוכים נוספים, עדיף לפתור את המשקעים מאחורי הקלעים.

פרידה בעקבות בגידה יכולה להשפיע על חלוקת רכוש

אחת השאלות הנפוצות ביותר בפרידה של בני זוג היא האם אקט של בגידה משפיע על אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג בהליך של גירושין או פרידה. התשובה לכך בעקרון היא לא.

איך לגלות אם הוא בוגד? בגידה המתקיימת בזמן ניהול מערכת אמונים זוגית אינה פוגעת בזכויות הרכוש של אף אחד מהצדדים. על כן, הצד הבוגד לא מפסיד את החלק השווה שלו אשר נצבר ברגוש המשותף לאורך החיים יחד.

עם זאת, על פי הדין העברי, במקרה בו הגירושין הם בעקבות נשים בוגדות בבעל, הבעל יכול לדרוש שלילה של האישה מהזכויות על הרכוש המשותף. זאת בתקווה שבעתיד הקרוב יהיה שינוי בפסקה הזו.

שתפו את המאמר
תקציר
אמיר נוה
אמיר נוה

יועץ משכנתאות וסוכן ביטוח בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום

לייעוץ ללא עלות >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ