תמהיל משכנתא מומלץ!

תקציר

שאלת השאלות של כל ישראלי היא "כמה זה עולה לי". על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחום הנדל"ן וההלוואות. כאשר אנו נמצאים בתהליך רכישת נכס, הדבר הראשון שעושים הוא יצירת תמהיל משכנתא. זהו בעצם תכנון מלא של מסלול המשכנתא ובו כלולים בחישוב גורמים רבים. לא מעט אנו נתקלים בשאלה – משכנתא הפוכה ריבית? איך בונים את התמהיל, מה צריך לקחת בחשבון ובאילו גורמים צריך להתחשב הם רק חלק מהשאלות שעליהן תקבלו תשובה.

המצרך החשוב ביותר במשכנתא

המצרך החשוב ביותר שניתן לשים בתהליך הוא זמן. בקולינריה – בישול לאורך זמן, סבלנות בחיתוך, לתת לחומר לגדול יספקו תוצאה מרהיבה. באופן דומה, כאשר בונים תמהיל משכנתא, בסופו של דבר מסתכלים על פריסת הזמן שבו תשלמו את ההחזר.

גורם שמצמצם את משך הזמן הוא הון עצמי. יותר הון עצמי = משכנתא קטנה יותר = החזר משכנתא חודשי קטן יותר. אך ניתן גם לקבל משכנתא ללא הון עצמי.

מסלולי משכנתא

ישנם מסלולי משכנתא רבים ללקיחת משכנתא מהבנק. מסלולי משכנתא כולם כוללים בתוכם ריבית. ישנם מסלולים רבים. מחזור משכנתא יכול להשתנות בהתאם לאחוז הריבית ומאפייניה השונים. הנה מספר דוגמאות למסלולי משכנתא:
1. ריבית קבועה צמודה למדד – מסלול משכנתא בעל ריבית קבועה ולא משתנה. אבל התשלום החודשי ויתרת הקרן צמודים למדד המחירים לצרכן, המתפרסם ע"י בנק ישראל כל 15 לחודש.
2. ריבית משתנה צמודת מדד – דומה למסלול הראשון, אך עם שינוי קל. ישנה נקודת יציאה ונקודת שינוי ריבית.
3. מסלול פריים – יהיה צמוד לריבית הפריים שנקבעת על ידי בנק ישראל. השינויים בריבית אינם קבועים ויכולים לעלות ולרדת בהתאם להוראת בנק ישראל ועלולה להשתנות מדי חודש, ואפילו מספר פעמים בחודש.

לסיום

אנבר – חברה למשכנתאות, הלוואות וביטוח תתמוך בכם עם יועץ משכנתא מומחה בתחום. ישנם מסלולי משכנתא רבים ואלו שמוצגים במאמר מהווים רק חלק מהם. אל תקשו על עצמכם בכל הקשור לחישוב ריבית משכנתא. פנו ליועץ משכנתא.

שתפו את המאמר
תקציר
אמיר נוה
אמיר נוה

יועץ משכנתאות וסוכן ביטוח בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום

לייעוץ ללא עלות >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ