האם כדאי לעשות ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא

תקציר

האמת היא שכותרת המאמר עלולה להיות מבלבלת. ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא היא לא משהו שניתן להתחמק ממנו. אנחנו מדברים על מה שהמוסד הפיננסי ממנו אתם לוקחים את ההלוואה למעשה מחייב אתכם לעשות.

אלא שכמו במקרים רבים, גם כאשר אנחנו מדברים על ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא, אנחנו מדברים על מה שאתם יכולים לקחת בתנאים טובים יותר או טובים פחות, תלוי במידת ההעמקה שלכם בנושא ומידת ההיכרות שלכם עם גופי הביטוח השונים.

לקחת משכנתא זה לא תהליך בו עליכם לקחת את ברירת המחדל שמציע הבנק שלכם או הגוף הביטוחי בו אתם נמצאים כעת. התנאים של המשכנתא זה מוצר שהבנק שלכם נותן לכם לרוב כאשר יש הון עצמי למשכנתא, ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא זה מוצר שאתם מקבלים מחברת הביטוח כמו במקרים אחרים, כאשר אתם רוכשים כל מוצר אחר, מותר לכם להתמקח עליו.

גם במקרה של ביטוח משכנתא- ביטוח חיים למשכנתא, אנחנו מדברים על מה שמותר לכם לדון בתנאים בהם אתם מקבלים את הביטוח הזה. מותר לכם לבחון לעומק את המצב הכלכלי שלכם ואת היתרונות והחסרונות הקיימים במסלולים השונים.

מה זה ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא זה למעשה תעודת ביטוח נוספת עבור הבנק כאשר הוא נותן לכם את המשכנתא. המילה 'משכנתא' היא בעל קונוטציה מסוימת. אבל האמת היא כי מדובר באופן פשוט על הלוואה אותה נותן הבנק עבור רכישת דירה.

כאשר הבנק נותן את ההלוואה הזו – שיעבוד דירה כבטוחה להלוואה, כאשר אתם יוצאים למסע שנקרא לקחת משכנתא הבנק מצפה מכם להחזיר את סכום הכסף אותו לוויתם בתוספת ריבית.

עד כאן הכל טוב ויפה. אתם לוקחים משכנתא, עומדים בתשלומים ועוד. אבל מה קורה כאשר חלילה הלווים מתים? כדי למנוע מצב בו הלווים לא יחזירו את ההלוואה בסופו של דבר, שכן אנחנו מדברים על הלוואה שאת ההחזר שלה פורסים על פני לא מעט שנים.

הבנק מאלץ את הלווים לרכוש לעצמם פוליסת ביטוח. זה ביטוח חיים למשכנתא. הביטוח הוא זה שיחזיר לבנק את הכסף בסופו של דבר במידה מי מהלווים כבר לא נמצא בשביל להחזיר את ההלוואה.

מה אתם צריכים לדעת על ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא

כאמור, ביטוח משכנתאביטוח חיים למשכנתא זה מוצר לכל דבר ועניין ולכם יש את הזכות המלאה להתווכח על התנאים בהם אתם מקבלים את הביטוח הזה. על פניו נדמה כי אין איך להתווכח על התנאים, אבל זכרו כי תהליך של חתימה על ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא, הוא תהליך של חתימה על חוזה כמו כל חוזה אחר.

כלומר, אתם יכולים לדון על התנאים של הביטוח הזה. אתם יכולים לדאוג לכך שהביטוח יתערב במקרה של פטירה של אחד מבני הזוג, אתם יכולים לדון על התשלום החודשי על הביטוח, על מידת הרווח שהגוף הביטוחי יעשה על ההסכם הזה ועוד.

תמיד חשוב להתייעץ על כך עם מומחים

משום שמשכנתא היא תהליך המלווה בביטוחים הללו, ביטוח משכנתא – ביטוח חיים למשכנתא, אנחנו מדברים על תחום בו מבין סוכן ביטוח, בייחוד לגביי נושא ביטוח חיים למשכנתא מעל גיל 60. אמנם יועץ משכנתאות מבין בראש ובראשונה בעולם המשכנתאות, אבל גם עולם הביטוחים לא זר לו.

מה יותר טוב מאשר יועץ משכנתאות שהוא גם סוכן ביטוח?

ההמלצה שלנו היא תמיד לדון על החוזה עם גורם שלישי. גורם שלישי יעזור לכם להבין את האותיות הקטנות, לשאול את השאלות הנכונות ולנסות להבין האם באמת אנחנו מדברים על חוזה ששווה לכם לחתום עליו.

שתפו את המאמר
תקציר
אמיר נוה
אמיר נוה

יועץ משכנתאות וסוכן ביטוח בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום

לייעוץ ללא עלות >>
רגע לפני שאתם הולכים
המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם לייעוץ ללא עלות >>
לשאלות בווצאפ